|

System B2B czy sklep internetowy – jaki e-commerce wybrać?

Sklep internetowy czy system B2B? Zastanawiasz się nad wyborem najlepszej platformy e-commerce dla Twojej firmy? Pomyśl, kim jest Twój klient! Obsługujesz przedsiębiorstwa czy klientów indywidualnych? Sprawdź, gdzie rozwinąć e-handel.

  1. Sklep internetowy
    1. Persona klienta – opisz grupę docelową
    2. Wygląd sklepu
    3. Porzucone koszyki – remarketing
    4. Zakupy bez logowania i zakładanie kont
    5. Programy lojalnościowe i rabaty
    6. Dostawa i płatność
  2. System B2B
    1. B2B – proces zakupowy a funkcjonalności systemu
    2. Kontrola dostępu
    3. Spersonalizowane widoki dla kontrahentów
    4. Indywidualne warunki handlowe
    5. Spersonalizuj system B2B

Sklep internetowy

Persona klienta – opisz grupę docelową

Opisanie profilu Twojego idealnego klienta i grupy docelowej, do której chcesz trafić ze swoimi produktami, to pierwszy krok do utworzenia dochodowego sklepu internetowego. To od rodzaju grupy odbiorców zależy, jaką estetykę sklepu internetowego wybierzesz oraz w jakie funkcjonalności wyposażysz sklep.

Wygląd sklepu

Klienci z modelu B2C decyzję o zakupie często podejmują intuicyjnie - pod wpływem emocji.

Dlatego w sprzedaży B2C bardzo ważne są te elementy sklepu WWW, które oddziałują na emocje:

  • grafika – kolorystka, czcionki, układ elementów w serwisie WWW
  • banery i zdjęcia
  • teksty i hasła call to action

Sklep z suplementami diety dla sportowców na pierwszy rzut oka odróżnisz od sklepu z akcesoriami dla ciężarnych i młodych mam.

Porzucone koszyki – remarketing

Odzyskiwanie porzuconych koszyków powinieneś zaplanować już na etapie projektowania sklepu. Najpopularniejsze dziś formy remarketingu to:

  • wiadomości e-mail
  • wyskakujące okienka (pop-upy) z informacją o porzuconym koszyku
  • działania w mediach społecznościowych.

Zakupy bez logowania i zakładanie kont

Klienci B2C wciąż robią jednorazowe zakupy w e-sklepach. Nie wszyscy zakładają konta w serwisach. Ważne, aby umożliwić im obie opcje – logowanie się do panelu klienta sklepu WWW oraz zakupy bez logowania.

Programy lojalnościowe i rabaty

Rabaty i programy lojalnościowe to świetny sposób, aby skłonić klienta do zapisania się na newsletter, założenia konta w sklepie lub zrobienia kolejnych zakupów.

Sklep internetowy nie pozwoli nadawać klientom indywidualnych zniżek ani cen na określone produkty. Takie narzędzia daje system B2B.

Dostawa i płatność

Darmowa wysyłka od pewnej kwoty, zróżnicowane formy dostawy i kilka metod płatności elektronicznych mogą zadecydować o tym, czy klient kupi u Ciebie, czy złoży zamówienie u konkurencji.

System B2B

System B2B to serwis e-commerce przeznaczony do obsługi sprzedaży między firmami. Budowanie relacji B2B różni się od budowania relacji B2C. Narzędzia wykorzystywane do obsługi obu procesów mają inne funkcjonalności.

B2B – proces zakupowy a funkcjonalności systemu

Proces zakupowy w relacji B2B przebiega inaczej niż w modelu B2C. Klient B2B kupuje na podstawie argumentacji merytorycznej i po otrzymaniu korzystnej oferty handlowej. Nie kieruje się emocjami, więc do tych nie musimy się odwoływać, a proces budowania relacji i sprzedaży trwa znacznie dłużej niż w modelu B2C.

Kontrola dostępu

System B2B nie jest dostępny dla każdego. Administratorzy weryfikują konta użytkowników, którzy chcą uzyskać dostęp do panelu B2B. Kontrola dostępu zakłada także możliwość ograniczenia lub zablokowania sprzedaży danemu kontrahentowi.

Spersonalizowane widoki dla kontrahentów

System B2B pozwala stosować indywidualne podejście do obsługi każdego klienta:

  • możesz ustawić produkty, kategorie lub grupy produktów dostępne dla konkretnych użytkowników systemu
  • decydujesz, czy dany kontrahent ma dostęp do informacji o dostępnej ilości i cenie danego produktu
  • możesz zablokować informację o cenie i dostępnej ilości produktów, zmuszając kontrahenta do złożenia zapytania ofertowego.

Indywidualne warunki handlowe

System B2B pozwala ustalać kontrahentom indywidualne warunki handlowe:

  • kredyty kupieckie
  • termin płatności
  • formę płatności.

Spersonalizuj system B2B

W systemach B2B grafika nie odgrywa tak znaczącej roli jak w sklepach internetowych. Nie znaczy to, że nie warto dostosować jej do identyfikacji graficznej marki.

Jeśli szukasz platformy B2B dla swojej firmy, przetestuj rozwiązanie bsxB2B od BinSoft. Poza typowymi funkcjami systemu B2B (jak te opisane powyżej), bsxB2B daje następujące możliwości personalizacji widoku systemu:

  • 10 dostępnych kolorystyk platformy
  • personalizacja okna logowania (własna grafika, obrazek i wybrane miejsce formularza logowania)
  • wyświetlanie produktów w formie listy lub kafelek
  • slajder w dashboardzie lub na pulpicie
  • dostosowanie elementów pulpitu i obrazka w tle.

bsxB2B ułatwi współpracę z zagranicznymi kontrahentami. System jest dostępny w kilku wersjach językowych!

Sklepy internetowe i systemy B2B to platformy e-commerce nastawione na zupełnie innych klientów. Różnią się przeznaczeniem, a więc także wyglądem i działaniem.

Bez względu na to, czy potrzebujesz systemu B2B, czy sklepu internetowego, możesz korzystać z funkcjonalnego CMS Online do zarządzania swoją platformą.

Napisz do nas! Porozmawiajmy o idealnym rozwiązaniu dla Twojego biznesu!.

Aby Twoja firma mogła odnosić sukcesy

musisz wyposażyć ją w odpowiednie narzędzia