| Przydatna wiedza dla przedsiębiorcy
Od roku sprzedawcy ekspresów do kawy szybciej niż zwykle powiększają grono klientów. Skoro na małą czarną sponsorowaną przez pracodawcę wielu z nas nie ma co liczyć, inwestujemy w kawiarki do domu. To nie jedyne skutki pandemii, jakie możemy obserwować. Przenosimy biznesy do sieci. Pracownicy firm programistycznych mają ręce pełne roboty. Wdrażamy dużo nowych, ciekawych, a nawet ekscytujących (to, co kogo ekscytuje to jego prywatna sprawa ;)) projektów.
<p><span>
Rozważacie przeniesienie biznesu do sieci? A może właśnie szukacie rozwiązania dla swojej firmy? Umiecie określić, czy potrzebujecie tylko strony WWW czy raczej bardziej rozbudowanego projektu? W co chcecie zainwestować?
Strona WWW, która nie wymaga od odwiedzających żadnej aktywności
Klient często zaczyna rozmowę od: „Potrzebuję prostej stronki dla swojej firmy” i od razu prosi o wycenę. Niestety, strona internetowa to nie Big Mac i taka wycena od ręki jest niemożliwa. Dlaczego? Otóż prosta stronka to pojęcie tak samo subiektywne jak ładna dziewczyna i intuicyjna aplikacja.
Prosta strona WWW?
Dla mnie osobiście na prostej stronie WWW możesz poczytać informacje, pooglądać zdjęcia, obejrzeć zamieszczony na niej film. Przykładem takiej strony będzie strona Twojego trenera personalnego, na której przeczytasz, czym się zajmuje, obejrzysz galerię przemian jego podopiecznych i zapoznasz się z cennikiem usług, oraz znajdziesz dane do kontaktu. Na takiej stronie nie zamówisz konsultacji z trenerem ani nie kupisz karnetu na zajęcia.
Przykład strony WWW, którą mieliśmy przyjemność wykonać.
Czy zamawiając taką stronę, mam prosić o one page albo landing page?
To zależy. Od czego? Od Twoich potrzeb, fantazji i celu, jaki chcesz osiągnąć dzięki swojej stronie.
Nie taka „prosta” strona www?
Strona Twojego trenera może przypominać przytoczoną stronę prawnika. Nie, nie mam na myśli zdjęć, banerów czy stylu, w jakim napisane są teksty. Mam na myśli jej budowę, ale nie z punktu widzenia programisty a użytkownika. Taka strona może mieć różne zakładki przenoszące nas ze strony głównej do kolejnych podstron. Po kliknięciu w taką zakładkę zauważymy zmianę adresu e-mail, np.:
Kiedy jesteśmy na stronie głównej kancelarii, adres wygląda następująco: https://robertpozarski.pl
Natomiast po przejściu na zakładkę „Kontakt”: https://robertpozarski.pl/kontakt
Jeśli potrzebujesz strony z podobnymi zakładkami: np. O mnie, Oferta, Blog, Kontakt, będzie to bardziej rozbudowana strona niż one page lub landing page.Ona page, czy Landing Page?
Pamiętacie matematykę w pierwszych klasach podstawówki? Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem. Teraz będzie parafraza (trudne słowo):
Prawie każdy landing page jest one pagem, ale nie każdy one page jest landing pagem.
One page (single page) i landing page często trudno od siebie odróżnić, a granica między nimi jest bardzo cienka. Cieńsza nawet niż Vivo X5 Max – zainteresowani muszą cofnąć się do 2014 r. One page i landing page tworzy się z różnych powodów i właśnie przeznaczenie jest kryterium, które je od siebie odróżnia.One page
One page często pełni funkcję strony wizytówkowej. Po czym poznasz stronę typu one page? To jedna (eureka!), często długa strona. Aby zapoznać się ze wszystkimi umieszczonymi na niej treściami, wystarczy przewijać ją w dół lub rozwijać jej kolejne bloki. Na takiej stronie nie ma zakładek.
Landing Page
Landing Page – strona lądowania. Kto na niej ląduje? Najczęściej potencjalny klient wędrujący w dół Twojego lejka sprzedażowego, lead, który gdzieś kliknął w Twoja reklamę. Landing Page raczej nie służy przedstawieniu całej oferty Twojej firmy, a skupia się na zaprezentowaniu konkretnego produktu, oferty czy promocji. Jeśli trener personalny zrobi promocję z okazji Dnia Kobiet (co ze względu na aktualnie zamrożoną branżę fitness jest mało prawdopodobne), może zamówić landing page właśnie dla tej wyjątkowej oferty.
Strona WWW czy jednak coś więcej?
Jeśli szukasz rozwiązania, które będzie wirtualną wizytówką Twojej firmy, możesz zamówić one page lub bardziej rozbudowaną stronę WWW z zakładkami. Jeśli chcesz wypromować swoją najnowszą usługę, ebooka lub kurs, możesz zamówić landing page. Pytanie – co jest potrzebne właśnie Tobie?
Może Twoje miejsce w sieci ma łączyć ze sobą funkcję wizytówkową i sklep internetowy? A może ma kierować do panelu B2B, panelu rejestracji klientów (np. do lekarza) lub do aplikacji liczącej kalorie? Zanim zamówisz, zastanów się:
- Jaki cel chcesz osiągnąć?
- Co Twoja strona ma zaoferować klientowi?
- Co Twoja strona ma opowiedzieć o Twojej firmie?
Pamiętaj, na stronach wizytówkowych nie strzelaj w klienta ofertą. Daj się poznać, polubić i spraw, żeby klient zapragnął kupić właśnie od Ciebie.