| Przydatna wiedza dla przedsiębiorcy
Pamiętasz ostatni raz, kiedy zamawiałeś pizzę? Na co padł Twój wybór? Nie martw się, to nie żaden test typu: „Wiejska” – określa twój stan umysłu, „Hot Habansa” – podejście do miłości, „Polska” – stosunek do ojczyzny. Interesuje mnie jedynie, czy wybrałeś jedną z propozycji kucharza, czy opcję pod ostatnim numerem na liście menu „Kompozycja własna”? Większość z nas wybiera gotowe rozwiązania, ale miło, gdy możemy zdjąć z pizzy pieczarki, po zjedzeniu których przypominamy bardziej Goluma niż Arwenę. I o to właśnie chodzi w idealnym rozwiązaniu pudełkowym – skład jest stały i taki sam dla wszystkich, ale każdy klient ma pewną możliwość personalizacji produktu. Tak właśnie jest w przypadku oprogramowania BinSoft. Chcesz się dowiedzieć, jak dostosować je do swoich preferencji?
Wybierz rodzaj bazy danych – baza lokalna, na serwerze czy w chmurze?
Wiele gotowych rozwiązań, szczególnie programów sprzedażowych i CRM-ów, wymusza na użytkowniku przechowywanie danych w sieci. Może Ci się to nie spodobać z dwóch powodów – nie ufasz narzędziom on-line lub zwyczajnie nie lubisz, kiedy ktoś podejmuje decyzje za Ciebie. Jeśli korzystasz z serii MP, to Ty decydujesz, gdzie chcesz przechowywać dane swojej firmy. Do wyboru masz:
- bazę lokalną (na swoim komputerze)
- bazę na serwerze SQL
- bazę w chmurze (także w chmurze bsxCloud)
Skórka (kolorystyka) programu taka jak lubisz
Mój dziadek zawsze powtarzał, że na świecie nie ma brzydkich kobiet… Abstrahując od drugiej części tego powiedzenia, myślę, że podobnie jest z kolorami. Mimo to wierzę, że domyślnie ustawiona skórka (kolorystyka) oprogramowania serii MP może do Ciebie nie przemawiać. W zależności od tego, czy lubisz ciemne, czy jasne barwy, możesz dostosować wygląd programu do Twoich osobistych preferencji. Ustawienia te znajdziesz w menu Opcje, Konfiguracja programu. Co ważne, zmiana nastąpi po wybraniu nowej skórki, potwierdzeniu wyboru przyciskiem „Zapisz i Zamknij” i ponownym uruchomieniu aplikacji. Jeśli w programie pracuje kilku użytkowników, każdy może mieć ustawioną taką skórkę, jaka mu się podoba.
Ukrywanie i odkrywanie modułów
Oprogramowanie oferowane przez BinSoft charakteryzuje się mniejszym lub większym stopniem rozbudowania – w zależności od serii i tytułu. Z tych największych rozwiązań (mpFirma, mpFaktura) często korzystają firmy tworzące w swoich bazach więcej niż jednego użytkownika. Wówczas obok prezesa w programie pracuje zespół, którego członkowie mają ustawione bardzo różne uprawnienia. Jeśli nie korzystają z pewnych modułów, mogą je ukryć, aby nie rozpraszały ich w codziennej pracy. Chciałbyś skonfigurować panel według własnych preferencji? Ustaw kursor na nazwie modułu (menu modułów po lewej stronie) i naciśnij prawy przycisk myszy (na Maku kliknij gładzik, trzymając klawisz Ctrl). Pojawi się menu, z którego należy wybrać opcję „Konfiguruj panel”. W nowo otwartym oknie określisz widoczność poszczególnych modułów oraz ich kolejność w panelu. Co ważne, widoczność przycisków wewnątrz danego elementu także można ustawić według swoich potrzeb. Oczywiście wszystkie te zmiany są odwracalne, tak więc: „pojawiasz się i znikasz…” jak śpiewała pewna Beata w latach 80. Jeśli do którychś modułów zaglądasz częściej niż do innych, możesz dodać do panelu widok „Ulubione”, który będzie u szczytu na panelu. Dzięki temu z łatwością odnajdziesz potrzebne moduły.
Twoje własne atrybuty
Prawie do każdego widoku możesz dodać dodatkowe pola – atrybuty. W nich będziesz mógł określać dane, których nie udało Ci się opisać standardowymi polami dostępnymi w programie. Tworząc atrybut, możesz określić jego tytuł (nazwę pola), rodzaj, np. pole tekstowe, wartość domyślną, kolejność, pole „Zaawansowane”. Po utworzeniu atrybutu nie będzie możliwości zmiany jego rodzaju, można natomiast zmienić inne jego parametry, a także usunąć dany atrybut.
Przyciski szybkiego uruchamiania
Na pewno są czynności, które wykonujesz w oprogramowaniu BinSoft znacznie częściej niż inne, prawda? A czy wiesz, że zamiast wywoływać potrzebne okna z drzewek menu, możesz w łatwy sposób stworzyć klawisze funkcyjne, po naciśnięciu których otworzy się potrzebne Ci okno? Na dole ekranu głównego w programach BinSoft znajdziesz duże, kolorowe przyciski – „Przyciski szybkiego uruchamiania”. Wystarczy, że klikniesz prostokąt „Dodaj przyciski Szybkiego uruchamiania”, a następnie wybierzesz odpowiednią funkcję z listy. Przycisków możesz dodawać dowolnie wiele. Dzięki nim przeniesiesz się do odpowiedniego okna tak szybko, jakbyś robił to świstoklikiem i tytuł pracownika miesiąca wreszcie będzie w Twoim zasięgu.
Szablony dokumentów według Twoich standardów
Bez względu na to, czy pracujesz w oprogramowaniu serii MP, czy ABC możesz dostosować szablon wydruku dokumentów do standardów swojej firmy. Wystarczy, że rozwiniesz „Opcje wydruku” po lewej stronie ekranu oraz wybierzesz z listy odpowiedni szablon. Jeśli żaden z zaproponowanych przez BinSoft wzorów nie jest do końca tym, na czym Ci zależy, możesz nacisnąć przycisk „Edytuj szablon”. Po potwierdzeniu komunikatu wyborem „Ok” zostaniesz przeniesiony do edytora szablonów. Możesz włożyć sweter z golfem i pobawić się w programistę, samodzielnie wprowadzając zmiany do szablonu. Jeśli wyda Ci się to za trudne, zdejmij sweter i skontaktuj się z pomocą techniczną BinSoft. Konsultant przeprowadzi Cię przez edytor szablonów niczym Beata Pawlikowska przez Amazonię, a jeśli dalej nie masz ochoty samodzielnie pracować nad szablonem, zleć wykonanie go programistom BinSoft.
Logo Twojej firmy na dokumentach generowanych w programie MP/ABC
Nie bez powodu Twoja firma posiada logo. Fakt, że chcesz je prezentować jak najszerszemu gronu, w żadnym razie nie czyni z Ciebie ekshibicjonisty. Co jak co, ale dopieszczony przez grafika projekt warto pokazywać przy każdej możliwej okazji. Jeśli chciałbyś, aby na wystawianych przez Ciebie dokumentach znalazło się logo Twojej firmy, otwórz menu „Zarządzanie”, „Ustawienia firmy” i przejdź na zakładkę „Logo”. Tam możesz dodać odpowiednie zdjęcie. Aby logo było widoczne na dokumentach, należy jeszcze zaznaczyć opcję „Pokazuj logo na dokumentach”, którą znajdziesz w Opcjach wydruku.
Numeracja dokumentów według Twojego wzoru
Bez względu na to, czy poza biurem jesteś drobiazgowym pedantem, czy z dumą nosisz koronę króla chaosu, na pewno przyjąłeś odpowiedni format numeracji dokumentów w swojej firmie. Jeśli nie pokrywa się on z tym domyślnie ustawionym w oprogramowaniu MP/ABC, niczym się nie martw. Format numeracji możesz dostawać do swoich preferencji. W menu „Zarządzanie” znajdziesz pozycję „Numeracje dokumentów”. Tam możesz kliknąć w dowolny wiersz i w nowo otwartym oknie ustalić swój własny format numeracji, a także licznik (jeśli chcesz zachować ciągłość numeracji, np. dokumentów wcześniej generowanych w innym programie). Możliwość edytowania formatów numeracji docenisz szczególnie, kiedy Twoja firma rozrośnie się do oddziałów i działów, a każdy będzie wymagał własnego porządku dokumentów.
All you need is… Oprogramowanie marki BinSoft
Wśród nas są fani Barei, Allena, Tarantino, Scorsese, Smarzowskiego, Hitchcocka, Camerona i wielu innych reżyserów. Tak, jak różni nas podejście do kina, może różnić nas podejście do biznesu i oczekiwania wobec oprogramowania do zarządzania firmą. Istotne jest to, że każdy z nas może skorzystać z pudełkowego rozwiązania BinSoft i dopasować je do swoich własnych potrzeb. Jeśli jednak to wciąż dla Ciebie za mało, zaoferujemy Ci rozwiązanie mpFirma ERP… Ale o tym porozmawiać możemy bez świadków.