| Przydatna wiedza dla przedsiębiorcy
Zaistnienie w e-commerce może okazać się niesamowitym motorem napędowym Twojego biznesu, bez względu na to, czy przeniesiesz go do sieci w całości, czy też e-handel będzie jedynie częścią prowadzonych przez Ciebie działań. Na sukces składa się wiele czynników – jakość oferowanego przez Ciebie produktu, podjęte i prowadzone działania marketingowe, sposób obsługi klienta oraz narzędzie, które wybierzesz do tej obsługi. Właśnie dlatego tak wiele uwagi poświęcamy e-sklepom i panelom B2B. Wybór dostępnych na rynku narzędzi jest coraz większy, a my, niestety, bardzo często wybieramy je niczym nowe etui na iPhone'a – kierując się intuicją i emocjami. Nie tędy droga! Po lekturze naszego ostatniego wpisu już wiesz, czy potrzebujesz sklepu internetowego czy panelu B2B. Jeśli wciąż się wahasz, zajrzyj tutaj! Jeśli natomiast już wiesz, że szukasz rozwiązania, które pozwoli Ci na handel z innymi firmami, zostań ze mną i przekonaj się, czym powinien charakteryzować się dobry panel B2B.
Z Twojego punktu widzenia
Zanim zdecydujesz się na zakup B2B od konkretnego dostawcy, przeanalizuj wszystkie narzędzia, które już posiadasz i które są Ci niezbędne do zarządzania biznesem. Czy masz program do prowadzenia firmy? Czy masz oprogramowanie do obsługi sprzedaży i magazynu? Masz już swoją stronę internetową, hosting, serwer, chmurę? Dobrze, żeby te wszystkie narzędzia były ze sobą kompatybilne, a ich ilość została możliwie zoptymalizowana na rzecz jednego lub dwóch pozwalających na naprawdę kompleksową obsługę firmy.
To z jednej strony oszczędność czasu potrzebnego na naukę użytkowania systemów przygotowywanych przez różnych dostawców, czasu potrzebnego na kontakt z nimi oraz kosztów korzystania z nich. Warto przyłożyć się do znalezienia firmy, której nie tylko produkty spełniają Twoje oczekiwania, lecz także filozofia funkcjonowania na rynku czy też styl współpracy z klientem będą Ci bliskie. Dzięki takiemu silnemu zapleczu oszczędzisz sobie dodatkowego stresu i niepotrzebnych zmartwień. Posiadając funkcjonalny panel B2B, dysponujesz miejscem w sieci, które nie jest dostępne dla każdego. Ten, kto będzie chciał zalogować się do Twojego panelu, nie zrobi tego do czasu, aż Ty nie zaakceptujesz jego konta. Oczywiście nie musisz czekać, aż ktoś znajdzie Ciebie. Możesz zaprosić do swojego panelu firmy, z którymi chcesz współpracować. Masz pełną kontrolę nad tym, kto i co będzie mógł zobaczyć.
Na chwilę wróćmy jeszcze do kompatybilności. Byłoby świetnie, gdybyś nie musiał przepisywać towarów z programu do obsługi magazynu do listy produktów w B2B, prawda? Są rozwiązania, które Ci tego oszczędzą.
Z punktu widzenia Twojego kontrahenta
W obsłudze klienta poprzez panel B2B kluczowe jest indywidualne podejście. Dlatego też podstawową funkcją B2B jest Twoja możliwość nadawania Klientom indywidualnych cen na produkty, dostępu do widoku indywidulanie ustawianych kategorii produktów. Takie zarządzanie kategoriami usprawni Twoją obsługę wszystkich posiadanych na magazynie towarów. Dodatkowo powinieneś móc kontrolować informacje na temat stanów magazynowych dotyczących danego produktu wyświetlanych klientowi.
Każdy klient może mieć przypisany swój własny rabat i kredyt kupiecki. Dobrze, jeśli można ustalić mu formę płatności i formę dostawy. Naturalnie po zalogowaniu się do panelu Klient powinien mieć podgląd swoich zamówień z informacją o statusie i dacie realizacji, a także dostęp do faktur z możliwością zapisu ich do pdf. Mogą być też klienci, którzy nie zobaczą cen i informacji o dostępności produktu zanim nie złożą zapytania ofertowego i ilościowego.
Z punktu widzenia Twojego dostawcy
Dostawca także zakłada sobie konto w Twoim panelu B2B, którego proces akceptacji niczym nie powinien różnić się od postępowania w przypadku konta kontrahenta. Ty – administrator udostępnisz mu określone kategorie produktów, a Twój dostawca nada tym produktom ceny i ilości. Byłoby idealnie, gdyby te informacje nie zostawały tylko w panelu, ale spływały dalej – do narzędzia, w którym obsługujesz sprzedaż i wprowadzasz faktury zakupowe. Dlaczego? Otóż wyobraź sobie, że chcesz złożyć zamówienie na konkretny produkt. Wówczas narzędzie, w którym je wstawiasz, pozwoli Ci wybrać dostawcę, np. tego, który oferuje najatrakcyjniejsze ceny albo tego, którego ustawisz dla danego produktu jako domyślnego. Jeśli narzędzie, w którym składasz zamówienie, pozwoli Ci od razu na jego podstawie wystawić fakturę, a wraz z nią niezbędne dokumenty magazynowe – jesteśmy w domu. Nie musisz wówczas przepisywać żadnych danych i masz pewność, że do wszystkich zamówień wystawisz potrzebne dokumenty sprzedażowe oraz magazynowe. Cały nadzór nad ich obiegiem jest udokumentowany i uporządkowany. Ty nie zaprzątasz sobie głowy numeracjami, powiązaniami dokumentów itp.
System B2B dla Ciebie
Czy system B2B jest dla Ciebie? Na to pytanie odpowiedzieć musisz sobie sam. Do decyzji podejdź tak, jak do procesu sprzedaży w systemie B2B – niech poprzedza ją dogłębna, oparta na suchych faktach analiza. Jeśli zdecydujesz się na ten właśnie system, już wiesz, czym musisz się kierować, wybierając narzędzie do jego obsługi. Przede wszystkim poszukaj rozwiązania, które będzie odpowiedzią na jak najwięcej Twoich potrzeb. Jesteś Klientem BinSoft? Cyfrowe zarządzanie swoim biznesem prowadzisz z poziomu oprogramowania mpFirma? Zaciśnijmy naszą współpracę – wypróbuj oferowany przez BinSoft system B2B i przenieś swój biznes poziom wyżej.